MAANDAG!
directie

Ons management

Maandag® heeft ruim 3.500 professionals die er dagelijks voor zorgen dat ze het verschil maken in de publieke sector. Ze allemaal voorstellen is een onmogelijke klus, daarom vertellen we hier graag meer over de mensen die dagelijks sturing geven aan Maandag®.

  • Freddy Verweij
    Chief Executive Officer (CEO)
    Kansgericht denken is positief denken”

    Dit is de maandag van Freddy

    Freddy Verweij
    Chief Executive Officer (CEO)
    Kansgericht denken is positief denken”
    Na tien jaar in leidinggevende posities in de horeca en energiesector, kwam Freddy Verweij (1982) in januari 2019 bij Maandag® als Chief Marketing Officer. Zijn doel was het verder professionaliseren van de organisatie. De eerste stap: het opzetten van een afdeling waar de (digitale) strategieën en transformatieprogramma’s worden (op)gebouwd. Kortom: een gloednieuwe afdeling waar de ‘toekomst’ centraal staat. Verandering is de enige constante, ‘kansgericht denken’, staat daarom ook centraal in zijn manier van leidinggeven. Zijn drive voor verandering en professionalisering viel al snel op binnen Maandag®. Sinds juli 2019 staat hij aan het roer van Maandag® en Whoohoo als CEO. 

    Bundelen van krachten 

    Voor Freddy staat eigen verantwoordelijkheid en ontwikkeling centraal om zo successen te boeken. Volgens hem maak je samen sprongen vooruit wanneer je de juiste krachten bundelt en persoonlijk ondernemerschap stimuleert. “In een samenleving waarin de publieke en private sectoren steeds meer samenwerken, moeten we wederzijds begrip creëren en samenwerken. Het doel is om meer oog te hebben voor het individu in het publieke domein. Daar is een grote behoefte aan bij onze professionals. Samen met onze opdrachtgevers bieden we het hoofd aan de complexe uitdagingen binnen de publieke sector.”
     

    Werk doen dat ertoe doet 

    “De nieuwe generatie professionals verlangt naar meer: meer proeven, meer doorleren en meer flexibiliteit. Maar ook: werk doen dat ertoe doet. Ik zie het als mijn persoonlijke missie om die individuele wensen met de publieke en commerciële sectoren te verenigen. Zodat we samen met Maandag® de publieke sector draaiende, en tegelijkertijd fris houden.”
  • Jacqueline Post
    Chief Operations Officer (COO)
    “Wat je erin stopt, haal je er ook uit”

    Dit is de maandag van Jacqueline

    Jacqueline Post
    Chief Operations Officer (COO)
    “Wat je erin stopt, haal je er ook uit”
    Met een bak aan ervaring als Directeur Marketing bij onder meer KPN, UPC en Funda stapte Jacqueline Post (1969) in september 2019 het hoofdkantoor van Maandag® binnen. Ze wil van waarde zijn in een organisatie die digitale transformatie hoog in het vaandel heeft staan. ​Daarnaast loopt dienstverlening ​als een rode draad door haar carrière. 

    Innovatie kent geen einde 

    De lat wordt door Jacqueline en haar teams niet bepaald laag gelegd: “Ik ben ervan overtuigd dat de energie die je ergens in stopt, er ook weer uit haalt. Ik denk daarbij altijd vanuit de gebruiker. De totale experience van beginnende gebruikersvraag tot resultaat. Die hele klantreis moet kloppen. Op zichzelf staande systemen of processen kunnen nog zo duidelijk of gebruiksvriendelijk zijn, zolang ze niet met elkaar communiceren wekt het irritaties op, is het storend, tijdrovend en foutgevoelig.”
    “Met de digitaliseringsslag die we continu maken, kunnen we zowel opdrachtgevers als professionals verder helpen en ondersteunen. De digitale platformen van Maandag® gaan de standaard worden van onze branche."
     

    Alle digitalisering ten spijt: de mensen maken het bedrijf 

    Opleiden en ontwikkelen van nieuwe en individuele medewerkers. "Het blijft telkens weer mooi om te zien hoe mensen als freshmen binnenkomen en met de juiste training en begeleiding doorgroeien tot krachtige individuen." Het HR en HR Development-proces staat dan ook volledig in het teken van het bieden van de juisten randvoorwaarden en begeleiding om te zorgen dat ieder individu zijn doelen kan bereiken. 
     
  • Jordan Grave
    Managing Director
    “Wie zijn eigen weg gaat, kan door niemand worden ingehaald”

    Dit is de maandag van Jordan

    Jordan Grave
    Managing Director
    “Wie zijn eigen weg gaat, kan door niemand worden ingehaald”
    Als Maandag® een voetbalclub geweest was, dan was Jordan Grave (1982) een kind van de club. In huis opgeleid, doorontwikkeld en nu aanvoerder van het eerste elftal. Alle commerciële functies heeft hij in de 10 jaar dat hij werkzaam is bij Maandag® doorlopen. Sinds 2019 is hij Managing Director en daarmee verantwoordelijk voor de salesorganistie in Nederland.  

    Door alle glazen plafonds heen 

    Voor Jordan is het einddoel nooit in zicht. “Ik wil door alle glazen plafonds heen. Nieuwe concepten en nieuwe soorten dienstverlening blijven ontwikkelen. Een volwaardig werkgever voor onze professionals zijn én een betrouwbare partner voor onze opdrachtgevers.” 
     

    De mens staat centraal 

    Al zijn energie haalt hij uit de mensen met wie hij werkt. Waarbij een afspiegeling van de maatschappij belangrijk is, aldus Jordan: “Het maakt niet uit wie je bent of waar je vandaan komt, als je maar bereid bent om verantwoordelijkheid te nemen en inzet te tonen. Wie zijn eigen weg gaat, kan niet worden ingehaald. Bij mij staat eerst de ‘wie’ centraal, daarna de ‘wat’.” 
  • Alex Koper
    Chief Information Officer (CIO)
    “Begin with the end in mind”

    Dit is de maandag van Alex

    Alex Koper
    Chief Information Officer (CIO)
    “Begin with the end in mind”
    Met 25 jaar ervaring in de IT-sector op zak, treedt Alex Koper (1970) in februari 2020 toe tot de board van Maandag® als CIO. Als ervaren bedrijfskundige en digital expert vult Alex vanuit meerdere perspectieven zijn portefeuille in. De digitale interactie tussen interne medewerkers, professionals en opdrachtgevers zo soepel mogelijk maken, is leidend voor Alex, want: “IT gaat niet alleen over processen en technologie, maar juist ook over mensen en hoé we werken.” 

    Samenhang tussen techniek en de mens 

    “De techniek is vaak al beschikbaar, en kun je in feite op veel plekken halen. Maar het gaat erom hoe je het implementeert en hoe je de verandering managet bij de eindgebruiker. En dat is mensenwerk. De samenhang tussen die twee, is waar de uitdaging ligt.” 
     

    Lenig blijven 

    Alex is er van overtuigd dat wanneer je begint met het einddoel in zicht, de weg ernaartoe makkelijker te bepalen is. “En daarbij is het belangrijk om lenig te blijven”, vindt Alex. “De publieke sector is te belangrijk om stil te laten vallen. Wij spelen daarom doorlopend in op wat de sectoren nodig hebben. Met onze blik altijd gericht op de toekomst.” 
  • Theo Willemink
    Chief Financial Officer (CFO) 
    “Zorg dat de toekomst harder aan je trekt dan het verleden”

    Dit is de maandag van Theo

    Theo Willemink
    Chief Financial Officer (CFO) 
    “Zorg dat de toekomst harder aan je trekt dan het verleden”
    Getriggerd door de dynamische omgeving van Maandag® besloot Theo Willemink (1969) na meer dan tien jaar als Finance Director bij Eneco de overstap te maken. Theo focust zich op de lange termijn: een stip op de horizon zetten en steeds beoordelen of je op de goede weg bent naar die stip. Het helpt volgens hem daarbij niet om achteruit te blijven kijken: “de toekomst moet harder aan je trekken dan het verleden”.  

    Inspelen op veranderingen in markten en sectoren 

    “Als commerciële organisatie relevant zijn binnen het publieke domein is een opvallende combinatie. Een taak die dus continu weloverwogen moet worden uitgevoerd, omdat we het hebben over het vervullen van belangrijke banen. Het is dan ook een mooie uitdaging te moeten inspelen op markten en sectoren die altijd in beweging zijn.” 
     

    Meer dan cijfers 

    “Als financieel eindverantwoordelijke van Maandag® houd ik me niet alleen bezig met de cijfers, maar juist ook met de wereld daarachter. Hoe doen we dingen, hoe komen we tot bepaalde aanbestedingen, welke afwegingen maken we daarbij, welke nieuwe kansen kunnen we realiseren in de markt?”