16 sep. 2021
Omgaan met weerstand en agressie
Geaccrediteerd door kwaliteitsregister V&VN en SKJ
Op je werk kom je regelmatig in aanmerking met weerstand. Zo wil de ene collega constant met je in discussie gaan en de andere collega blijft maar vragen stellen. Ook zijn er cliënten die nooit iets van je aan willen nemen en voet bij stuk blijven houden. Ze zijn koppig of zelfs agressief. In deze praktische workshop leer je op constructieve wijze om te gaan met de weerstand van een ander.
Resultaten
Je bent je bewust van de oorzaak van weerstand;
Je hebt inzicht in je eigen reactie op verschillende vormen van weerstand;
Je weet welke vaardigheden je kan toepassen om met de weerstand van een ander om te gaan;
Je weet welke technieken weestand kunnen verhogen en verminderen.
Inhoud van de training
Begrip van weerstand
Interne en externe weerstand
Ontstaan van weerstand
Technieken voor het omgaan met weerstand
Acties die weerstand-verhogend en weerstand-verminderend werken