Motiverende gespreksvoering in de Zorg (V&VN geaccrediteerd)

Utrecht

Utrecht

24 augustus 2018
10:00 - 17:00

Workshop

Zorg

 

Cliënten tot gedragsverandering aanzetten, kan een grote uitdaging zijn. Hoe zet jij ze in beweging? Voor jou als hulpverlener kan het uitputtend zijn om je cliënten of patiënten voortdurend te moeten overtuigen van het aanleren van nieuw gedrag. Om te voorkomen dat je moet trekken aan een dood paard, is motiverende gespreksvoering een effectieve methodiek om het gedrag van anderen vanuit hun eigen intrinsieke motivatie te veranderen. Daarnaast heb je vaak te maken met een korter behandeltraject. Deze training biedt jou de handvatten om in een coachende rol te stappen, waarmee je de hulpbehoevende zelf leert te motiveren.


Resultaten

  • Je kunt reflecteren op je huidige gespreksvoering en weet waar je krachten en aandachtspunten liggen;
  • Je hebt inzicht in je eigen (vanzelfsprekende) aannames en houding rondom het motiveren van patiënten/cliënten en wat dit teweeg kan brengen bij hen;
  • Je weet welke verschillende vormen van hulpverlening er zijn met betrekking tot gedragsverandering en welk effecten deze hebben;
  • Je bent je bewust van het bestaan van ambivalente emoties van je cliënt of patiënt;
  • Je leert het effect dat verandertaal heeft op een cliënt of patiënt en weet deze gepast in te zetten.
Summerschool

Aanmelden training

Wij staan voor je klaar

Wil jij graag een specifieke training volgen, maar zit deze niet in het aanbod? Neem gerust contact op en wij bespreken met jou de mogelijkheden.

contact
Maak een keuze.
Maak een keuze.
Vul jouw voornaam in.
Vul jouw achternaam in.
Vul een geldig e-mailadres in.
Vul een geldig telefoonnummer in.
Vul jouw straatnaam in.
Vul jouw huisnummer in.
Vul een geldige postcode in.
Vul jouw woonplaats in.
Maak een keuze.