“Je moet het maximale uit jezelf willen halen”

Accountmanager bij Maandag® is niet zomaar de eerste de beste functie. Het vraagt om de mentaliteit van een winnaar en de vasthoudendheid van een pitbull. Brett Smits, accountmanager onderwijs bij Maandag®, vertelt.

Opgeven, wat is dat?
“Achteroverleunen zit er als accountmanager niet in. Je moet alles op alles zetten om samen met je recruiter de perfecte match te maken en de wensen van de klant te vervullen. Dat betekent doorzetten; óók na het derde voicemailbericht of de zoveelste onbeantwoorde e-mail.”
 
Yes, een target
Dat je als accountmanager commercieel ingesteld moet zijn spreekt voor zich. Ik geloof trouwens niet dat je zoiets kunt leren: je bent het of je bent het niet. Daarnaast moet je getriggerd worden door targets en het maximale uit jezelf willen halen. Eigenlijk kun je het zien als het spelen van een spel; dan wil je ook graag winnen."
 
Mensenkenner pur sang
“Het is belangrijk dat je mensenkennis hebt, zodat je de juiste professional aan een vacature weet te koppelen. Maar ook voor contactmomenten met (potentiële) opdrachtgevers is het een onmisbare kwaliteit. Als je mensen kunt lezen, kom je sneller tot een klik en kan er aan een duurzame relatie worden gebouwd.”
 
Eureka!
“Om in deze schaarse markt de wensen van je klanten te vervullen moet je vindingrijk zijn. Een passieve houding werkt niet. Je moet initiatief tonen en zelf met ideeën komen om de interesse van professionals te wekken.”
 
Gezellige boel
“Bij Maandag® werken we allemaal hard, maar hechten we ook veel waarde aan werkplezier. Om in het team te passen moet je van gezelligheid houden. En jezelf zijn. Niemand doet zich hier anders voor.”
 
Enthousiast geworden? Klik hier voor een overzicht van de laatste vacatures!
volgens mij vertel ...