Dit zijn de 6 grootste ergernissen op de werkvloer

Mensen die hun afspraken niet nakomen, hard bellen, voortdurend haast hebben, overal door heen praten, uit hun mond ruiken en altijd het naadje van de kous willen weten. Dit zijn de 6 grootste ergernissen op de werkvloer, maar hoe buig je ze positief om?
1. Hardcore telefoongebruik
Je hebt ze overal, ook in je familie, mensen die door hun telefoon praten alsof er windkracht tien staat en hun stem de vlieger is. Wees mild voor ze. Meestal hebben ze het zelf niet door, omdat ze gezegend zijn met een krachtig stemgeluid, of door enthousiasme meer decibellen uitstoten dan gewenst. Je lost het op door netjes te vragen of ze voortaan wat zachter kunnen praten (of een rustig plekje willen zoeken). Ook collega’s die tijdens een meeting op hun telefoon zitten, worden als irritant ervaren. Alsof je collega’s en jij niet belangrijk genoeg zijn. Tip: neem telefoons niet meer mee naar een vergadering. Min of meer hetzelfde zeg je tegen iemand die tijdens een persoonlijk gesprek regelmatig op zijn of haar telefoon kijkt. Het apparaat kan toch eventjes op stil worden gezet of weggelegd?2. Ongewenste luchtjes
Etensgeuren vormen een stille irritatiefactor. Maar wat kun je zeggen van die rijk gesmeerde eiersalade, knoflookworst, stinkkaas of de groentecombi met tonijn? Lastig, je gunt je collega natuurlijk een lekkere maaltijd. Kaart het voorzichtig aan wanneer de hele afdeling er last van heeft.Enthousiaste parfum gebruikers zijn makkelijker aan te spreken. Dat doe je met een retorische vraag (heb je een nieuw luchtje?) gevolgd door een charmant advies (lekker, maar volgens mij nog lekkerder als het iets minder sterk aanwezig is, denk je niet?).
Iemand die uit zijn mond ruikt, maak je er subtiel op attent door een kauwgumpje of pepermuntje aan te bieden. Daarom altijd handig om op zak te hebben. Ook voor jezelf.
Voor collega’s die vergeten zijn om deodorant op te doen, helpt het om een paar van dit soort toiletartikelen op een makkelijk vindbare plek neer te zetten.