Social Selling - Virtual Classroom
- Virtueel Klassikaal
Wil jij social media ook gaan inzetten als verkoopkanaal? Meld je dan nu aan voor de training Social Selling om hier alles over te leren.
In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er is technische ondersteuning mochten er problemen zijn. Social media biedt je de kans om een sterke en persoonlijke relatie op te bouwen met je doelgroep. Door interesse te tonen in je doelgroep, relevante content te delen en je bezoekers een inkijkje in jouw organisatie te geven bouw je een langdurige relatie op met je klanten. Actief verkopen hoeft niet meer, de klanten komen vanzelf naar je toe en blijven je trouw. Wil je hier meer over weten? Volg dan de training Social Selling.
Leerplan
De training is praktijkgericht. Aan de hand van onderwerpen als personal branding, lead nurturing en interactie met je doelgroep ga je actief aan de slag met het toepassen van social selling binnen je organisatie.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Social Selling- Succesvol netwerken en social selling
- Social selling stappenplan
- Definiëren en uitwerken buyer personas
- De buyer’s journey
- Social selling propositie
- Social-mediakanalen, tools en functionaliteiten
- Personal branding
- Doelen stellen
- Creëren van waardevolle en unieke content
- De contentkalender
- Interactie met je doelgroep
- Lead nurturing
- Lead follow up, warme acquisitie
- Meten en analyseren
- Personal branding via onder andere LinkedIn en Instagram
Opleidingskenmerk(en)
Rooster
Diploma uitreiking
Na afloop ontvang je het officiële certificaat 'Social Selling' van SRM.
Leerdoel(en)
Waar je tot enkele jaren geleden telefoontjes kon verwachten van enthousiaste verkopers die willekeurig jouw nummer hadden gedraaid om je iets te verkopen, ligt dat nu anders. Met social selling bouw je langdurige relaties met klanten op door in te spelen op hun interesses. Ook kun je via social media laagdrempelig in gesprek treden met je volgers. Daarbij is het uiteraard wel belangrijk om een duidelijke visie te hebben als organisatie en deze ook via social media uit te stralen. In de training Social Selling krijg je de nodige handvatten aangereikt waarmee je aan de slag kunt gaan.