Skip to footerSkip to content
  1. Alle Cursussen

HBO Module Retailmarketing - Zaterdag

  • Klassikaal

Je wilt aan de slag in de retailmarketing of je werkt in een klein bedrijf en wilt weten hoe je het bedrijf beter op de kaart zet.

In dit korte programma maak je kennis met de basis van retailmarketing. Wat wil jij uitstralen? En hoe onderscheid je je ten opzichte van concurrenten in de markt? In de HBO Module Retailmarketing onderzoek je wat je sterktes en zwakten zijn en hoe je je het beste kunt positioneren. Heb je de juiste uitstraling en imago, dan is het zaak deze vast te houden en te zorgen dat klanten blijven terugkomen. Hoe je dat bewerkstelligt ontdek je in dit programma.

Leerplan

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Trends en dynamiek in retailmarketing
  • Marktstrategisch proces in de retail
  • Omgevingsanalyse en concurrentieanalyse
  • Branding en positionering
  • Koopgedrag van klanten
  • Uitstraling, presentatie en imago
  • Klantbinding en klanttevredenheid
  • Van SWOT naar marketingmix
  • Optimale inzet van online en offline marketingkanalen

Opleidingskenmerk(en)

HBO-deelprogramma

Rooster

  • Duur van de opleiding: 3 maanden
  • Varianten: Avond, dag, zaterdag
  • Dag: 3 dagen van 10.00 uur tot 16.00 uur
  • Avond: 6 avonden van 19.00 uur tot 22.00 uur
  • E-learning: Afstandsstudie met contact en begeleiding op afstand

Leerdoel(en)

Door kritisch naar je eigen bedrijf, de concurrenten en de markt te kijken ontdek je waarin jij excelleert. Met deze kennis kun je interesse oproepen bij de doelgroep en klanten aan je binden. Jouw docent werkt zelf binnen de marketing en kan je daarom met gerichte opdrachten en vragen helpen meer inzicht te krijgen in de beweegredenen van klanten en de mogelijkheden van retailmarketing.

Toelating

Dit programma wordt op HBO-niveau verzorgd. Voor dit programma gelden geen specifieke vooropleidingseisen.